رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عکس| بزرگترین کوه یخی جهان در حال ذوب شدن

23:15 - 16 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۱۰۹۸
تغییرات آب و هوایی تا حد زیادی بر یخ‌های قطبی و اکوسیستم آن مناطق اثر گذاشته است.

- یک هواپیمای «آر‌ای اف» هنگام حرکت به سمت جزیره جورجیا جنوبی در اقیانوس آتلانتیک، تصاویری از بزرگترین کوه یخی جهان را ثبت کرده است.

به گزارش ایندیپیندنت، خدمه پرواز با مشاهده شرایط متلاشی شدن کوه یخ، عکس هایی را به تصویر کشیدند که توده‌هایی از آوار شکسته شده از بدنه اصلی و شکاف‌هایی را که در عمق زیر سطح قرار داشتند نشان می‌داد.

 

بزرگترین کوه یخی جهان در حال ذوب شدن


این کوه یخی که به «A۶۸a» معروف است، ابعادی در حدود ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع دارد و طی ۳ سال از زمان شکستن و جدا شدن از قطعه یخ «لارسن سی» در قطب جنوب، هزار و ۵۰ کیلومتر مسافت را طی کرده است.

بزرگترین کوه یخی جهان در حال ذوب شدن


«A۶۸a» در حال حرکت به سمت جنوب جورجیا بوده و هنگام عزیمت خدمه این هواپیما، حدود ۲۰۰ کیلومتر از ساحل جزیره فاصله داشته است.

دانشمندان می‌گویند احتمال گیر افتادن این کوه یخ در آب‌های کم عمق اطراف جزایر جورجیای جنوبی وجود دارد و این تهدیدی برای اکوسیستم جزیره است.

 

بزرگترین کوه یخی جهان در حال ذوب شدن


به گفته محققان مستقر در منطقه، اگر این کوه یخی در این منطقه بیفتد، مشکلات مهمی برای فک‌ها و پنگوئن‌ها در این جزیره ایجاد می‌شود، زیرا دسترسی آنها به غذا محدود می‌شود.

 

بزرگترین کوه یخی جهان در حال ذوب شدن


اکوسیستم‌ها می‌توانند به حالت سابق بازگردند، اما در اینجا این خطر وجود دارد که اگر این کوه یخ گیر کند، اکوسیستم این منطقه حداقل برای ۱۰ سال با مشکل مواجه شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *